Biblia-lélekvándorlás II-rész.

A Biblia számos verse megerősíti a reinkarnáció realitását. Vizsgáljunk meg néhányat.

Reinkarnáció és Jézus titkos tanításai 

A Biblia számos verse megerősíti a reinkarnáció realitását. Vizsgáljunk meg néhányat. 

A Biblia egyik epizódjában Jézus Illés reinkarnációjával azonosítja Keresztelő Jánost. Ez az egyik leginkább egyértelmű kijelentése a reinkarnációról: 

„Mert a próféták mindnyájan és a törvény Jánosig prófétáltak vala.

És, ha be akarjátok venni, Illés ő, aki eljövendő vala. – Máté 11.13-14 

A fenti versben Jézus világosan azt mondja, hogy Keresztelő János Illés próféta reinkarnációja. Később megismétli: 

„És megkérdezték őt az ő tanítványai, mondván: Miért mondják tehát az írástudók, hogy előbb Illésnek kell eljőnie?

Jézus pedig felelvén, monda nékik: Illés bizony eljő előbb, és mindent helyreállít.

De mondom néktek, hogy Illés immár eljött, és nem ismerék meg őt, hanem azt mívelék vele, amit akarának. Ezenképen az ember fiának is szenvednie kell majd őtőlük.

Ekkor megértették a tanítványok, hogy Keresztelő Jánosról szóla nékik.” – Máté 17.10-13 

Jézus nagyon világosan kijelentette, hogy Keresztelő János Illés reinkarnációja. Még a tanítványok is megértették. Ez az azonosítás nagyon fontos, amikor a Biblia jövendöléséről van szó. Jánost Illéssel azonosítva, Jézus a Messiással azonosította magát. A héber írások megemlítik a különleges jeleket, amelyek megelőzik a Messiás eljövetelét. Az egyik az, hogy előbb Illés tér vissza. 

„Imé, én elküldöm néktek Illést, a prófétát, mielőtt eljőn az Úrnak nagy és félelmetes napja.” – Mal. 4.5 

Ez Isten egyik nagy Messiás-ígérete, amit a Bibliában találunk. A János = Illés említése egyértelműen a reinkarnáció realitását demonstrálja. Ebből két fontos következtetést vonhatunk le: 

1. a héber írások azt jövendölték, hogy maga Illés tér vissza a Messiás eljövetele előtt, nem valaki, aki hasonlít hozzá, vagy ugyanaz a küldetése, hanem ő maga,

2. Jézus Jánost mondta Illésnek, amikor kijelentette, hogy Illés már eljött. 

A fenti következtetések alapján vagy az a), vagy a b) igaz: 

a) János maga Illés volt, ami azt jelenti, Illés reinkarnálódott, mint Keresztelő János. És ha ez igaz, akkor a reinkarnációnak ismét bele kell tartoznia a keresztény teológiába. Ez azt is jelenti, el kell vetni azt a felfogást, hogy a holttestek kimásznak a sírokból az ítélet napján. Vagy,

b) János nem a reinkarnálódott Illés volt, ami azt jelenti, hogy nem maga Illés tért vissza. És ha ez igaz, akkor vagy az 1), vagy a 2) igaz: 

1) nem vált valóra Malakiás jövendölése arról, hogy Illés visszatér az életbe a Messiás eljövetele előtt. Ez azt jelentené, hogy Isten nem tartja meg az ígéretét, és a Biblia tévedhet, vagy:

2) Jézus nem a Messiás. 

A fenti logika alapján a következő következtetések közül csak egy igaz

I. a reinkarnáció valóság, vagy

II. Jézus nem a Messiás, vagy

III. a Biblia jövendölései nem megbízhatók. 

Ezt a logikát nem lehet megkerülni. A fenti opcióknak csak az egyike lehet igaz. És mert Jézus nyíltan és egyenesen állítja, hogy János = Illés, akkor csak az a) lehet logikusan igaz. 

János lefejezése után Jézus néhány tanítványát felvitte egy hegy tetejére, és átváltozott fénylénnyé. Illés és Mózes velük voltak a hegyen. (Márk 9.2-13) 

A tanítványok látták Illés szellemét, ismét töprengtek Illés szerepéről, Jézus pedig ismét kijelentette, hogy János Illés reinkarnációja. 

A napként ragyogó, és hófehér fényruhás Jézus éppen olyan, mint sok halálközeli élményben. Jézus elváltozása vagy megdicsőülése csak egy a Biblia számos eseménye közül, amelyek megfelelnek a halálközeli élményeknek. 

A másik dolog, hogy Illés és Mózes szellemeinek megjelenése megcáfolja azt a nézetet, hogy az emberek a sírban alszanak az utolsó napig. Más szavakkal, cáfolja a feltámadás tanítását. 

A reinkarnációban kételkedők szívesen idézik a Biblia következő versét, hogy megcáfolják Jézus világos tanítását Illés mint Keresztelő János reinkarnációjáról: 

„És ez őelőtte fog járni az Illés lelkével és erejével, hogy az atyák szívét a fiakhoz térítse, és az engedetleneket az igazak bölcsességére, hogy készítsen az Úrnak tökéletes népet.” – Lukács 1.17 

A szkeptikusok azt állítják, eszerint János csak egy próféta, akinek ugyanaz volt a feladata, mint Illésnek – nem a reinkarnációja. De ez nem az, amit a vers mond. A vers tökéletes meghatározást ad a reinkarnációról: a személy lelkének és erejének visszatérése egy másik testben. A lélek és az erő az, ami reinkarnálódik. A vers tehát világosan azt mondja, hogy Keresztelő Jánosban megvolt Illés lelke és ereje. Pontosan ezt jelenti a reinkarnáció. Ennél nem lehet világosabb. 

Bár János Illés élő lelkét hordozta, nem hordozta a tudatos elméjét és emlékezetét. A reinkarnációban csak a szellem magasabb tudata vesz részt. János tagadta, hogy Illés lenne, mert nem rendelkezett Illés tudatos elméjével és a múltbeli életének emlékeivel. Illés a Biblia következő versében tagadja, hogy Illés lenne: 

„És kérdezék őt: Kicsoda tehát? Nem Illés vagy-é te? És monda: Nem vagyok. A próféta vagy-é te? És ő felele: Nem…

Ő az, aki utánam jő, aki előttem lett, akinek én nem vagyok méltó, hogy saruja szíját megoldjam.” – János 1.21-27 

Látjuk, hogy a Jánost faggató farizeusok egy ószövetségi próféta reinkarnációját várták. És János nem cáfolta a reinkarnációt, amikor azt mondta, nem volt Illés az elmúlt életében. Jézus azonban mindent tudott Jánosról. Jézus jobban tudta, és meg is mondta egyenesen: 

„Bizony mondom néktek: az asszonyoktól szülöttek között nem támadott nagyobb Keresztelő Jánosnál; de aki legkisebb a mennyeknek országában, nagyobb nálánál.

A Keresztelő János idejétől fogva pedig mind mostanig erőszakoskodnak a mennyek országáért, és az erőszakoskodók ragadják el azt.

Mert a próféták mindnyájan és a törvény Jánosig prófétáltak vala.

És, ha be akarjátok venni, Illés ő, aki eljövendő vala.

Akinek van füle a hallásra, hallja.” – Máté11.11-15 

A következő versek más emberekről szólnak, akik Jánost Illésnek vagy valamelyik másik prófétának hitték: 

„Meghallá pedig Heródes a negyedes fejedelem, mindazokat, amik őáltala történtek, és zavarban volt, mivelhogy némelyek azt mondák, hogy János támadt fel a halálból.

Némelyek pedig, hogy Illés jelent meg; mások pedig, hogy a régi próféták közül támadt fel valamelyik. – Lukács 9.7-8 

Egyesek talán azért hitték, hogy János azután is él, hogy Heródes megölte, mert Illés megjelent az átváltozás hegyén. Ez megmagyarázná a híresztelést, hogy Illés föltámadt a halálból. 

Feltűnő hasonlóságot találunk, ha összehasonlítjuk János és Illés külsejének leírását: 

„Ennek a Jánosnak a ruhája pedig teveszőrből vala, és bőröv vala a dereka körül, elesége pedig sáska és erdei méz.” – Máté 3.4 

„És felelének néki. Egy szőr-ruhás ember, derekán bőr övvel felövezve. Akkor monda: Thesbites Illés volt.” – 1. Kir.1.8 

A János és Illés közötti hasonlóságot nem tekinthetjük véletlennek. A reinkarnáció hívei tudják, hogy személyes vonásokat át lehet vinni az egyik életből a következőbe, bár a tudatos emlékeket nem. 

A János és Illés közti másik érdekes párhuzam a karmával kapcsolatos. A Biblia leírja, hogy Illés karddal ölte meg Baal papjait, mert az áldozatuk nem fogott tüzet, az övé igen: 

„És monda Illés nékik: Fogjátok meg a Baal prófétáit; senki el ne szaladjon közülük. És megfogák őket, és alávivé őket Illés a Kison patakja mellé, és megölé ott őket.” – 1. Kir. 18.40 

Hihetetlen igazságtalanságnak tűnik, hogy Illés megölte ezeket a papokat. Meg is kellett fizetnie a karmikus adósságot, amikor visszatért, mint Keresztelő János, és levágták a fejét. 

Mivel Illés embereket ölt, a „szemet szemért” és „kit mint vet, úgy arat” törvénye fejeztette le. Ez jó példa arra, hogy akik kard által élnek, kard által fognak meghalni – ha nem ebben az életben, akkor egy másikban. 

A Biblia nem mondja azt sem, hogy Illés csak Keresztelő Jánosként tért vissza. Céloz arra, hogy ismét vissza fog térni, Jézus második eljövetele körül. És ez alkalommal nemcsak Illés jelenik meg, hanem Mózes is: 

„És adom az én két tanúbizonyságomnak, hogy prófétáljanak, gyászruhákba öltözve, ezerkétszázhatvan napig.

Ezek az a két olajfa, és a két gyertyatartó, amelyek a földnek Istene előtt állanak.

És ha valaki akar nékik ártani, tűz származik az ő szájokból, amely megöli az ő ellenségeiket; és ha valaki akar nékik ártani, úgy kell annak megöletni.

Ezeknek van hatalmuk arra, hogy bezárják az eget, hogy az ő prófétálásuknak idejében eső ne legyen; és hatalmuk van a vizeken, hogy azokat vérré változtassák, és megverjék a földet akármi csapással, valamennyiszer akarják.” – Jel. 11.3-6 

A versek nem közlik, hogy a két tanú Illés és Mózes, de a csodálatos erőik erre mutatnak. Mint a Jelenések könyve két tanújának, Illésnek is volt hatalma, hogy megakadályozza az esőt (1. Kir. 17.1, Jakab 5.17); Mózes vérré tudta változtatni a vizet, és csapásokat küldött (Exod. 7-12). A Jelenések könyve két prófétáról ír, akiknek ugyanilyen erőik vannak. Véletlen ez? De ha Illés és Mózes ismét megjelennek Jézus második eljövetelekor, akkor ennek az egyetlen realisztikus módja a reinkarnáció. 

Ha Illés és Mózes megjelentek Jézus első eljövetelekor, nem olyan nehéz elhinni, hogy a második eljövetel idején is megjelennek. A Malakiás jövendölés (4.5) Illés e két inkarnációjára vonatkozik

www. near-death.com 

  • Értékelés:

27 hozzászólás eddig

- feny
feny
2007-01-01 21:03:56

Koszi,hogy elmagyaraztad a reinkarnaciot a bibliabol.
Jezus nem egyszer a bibliaban ,tesz olyan kijelentest,hogy ""velem egy akolbol valok""En ebbol arra kovetkeztettem,hogy az illeto szemelyek vele egyutt voltak odaat a lelkek vilagaban,az Isten oldalan es nem a satan oldalan.Govinda te ezt hogy magyaraznad?
Udv!
HARE KRISNA!!!

- timi
timi
2007-10-08 11:22:14

NEM cserélgetjük a testünket most Illésnek, aztán Jánosnak, aztán tölgyfának mert azzal tüzeltem, katicabogárnak,mert közben eltapostam egyet.Ne okoskodjunk,kérkedve eszünkkel, becsaphatjuk magunkat, másokat is.

- Govinda
Govinda
2007-10-09 08:46:39

jó tanács.

- Endre
Endre
2007-12-10 01:05:40

Nagyon tetszik a blog és különösen a mottó!:)

Ajánlom figyelmedbe egy barátom blogját, ami a témába vág: www.jezusvalaszol.blog.hu

Üdv: Endre

- damn
damn
2007-12-17 21:04:08

Szörnyű,hogy egyesek mennyire félreértelmezik a bibliát.Amit ti képviseltek,annak semmi köze a kereszténységhez,balgaság lefordítani a ti "nyelvetekre".

- Govinda
Govinda
2007-12-21 02:37:45

Köszönöm

- Yuz Asaf
Yuz Asaf
2007-12-21 02:59:37

Kár, hogy most nincs időm...

Yuz Asaf

- Vanda
Vanda
2008-04-04 15:16:56

Erre mondja azt az ige, hogy "Nem mindenki megy be a mennyek orszĂĄgĂĄba, aki ezt mondja nekem: Uram, Uram" (Mt 7,21)

- Govinda
Govinda
2008-04-04 15:37:08

Vanda:

Igy vagyon.

- Peter
Peter
2008-07-15 15:39:53

Olvastam az irásod első részét is. Nagyon tetszik az eszme futtatásod. A reinkarnáció sokmindenre magyarázatot adhatna, és véleményem szerint sem Isten nagyságából, sem a Biblia értékéből nem von le, mint ahogy a Biblia-reinkarnáció kapcsolatát mélységesen tagadó emberek gondolják. Az,hogy a Bibliát olvassuk, és megpróbáljuk megérteni, értelmezni, addig is Isten dolgaival foglalkozva nem bűn, mondom ezt pl. Timinek. Mivel, ha most a vallásos énemet veszem elő, Isten a Szentlelkét mindenkire kiárasztotta, aki hisz Őbenne, Szentlelke által minden egyes ember értelmezheti a Bibliát. Nem szükséges hozzá egyház, amely megjegyzem sok esetben hazug, és spekulativ, sokkal inkább rossz, mint ez a fenti irás.
Govinda! azt irod: "...Ez azt is jelenti, el kell vetni azt a felfogást, hogy a holttestek kimásznak a sírokból az ítélet napján..." Az Isten Ezékiel prófétánál megigéri, hogy kihozza Izrael népét a sirból. Izrael népén nem a zsidóságot kell érteni, hanem azokat az embereket, akik hisznek Istenben, igy Krisztus által a keresztényeket is jelenti. Mivel Isten teszi ezt az igéretet, nem vethető el ez a "felfogás". Persze mindemellett miért ne működhetne a lélekvándorlás? Miért ne lenne különb az a test, amely lehetővé teszi számunkra a kiszabadulást a lélekvándorlásból? Miért ne különböztethetné meg Isten a korábbi életünkben birtokolt testtől azt, amelyikben elértük a teljes Istentudatot, azzal, hogy kihozza a sirból?
A Bibliát sokan, elvakultan védik. Azt nem szabad elfelejteni, hogy emberek állitották össze. Emberek döntötték el, melyik könyv szent és melyik nem az (az új szövetséget Krisztus és az apostolok halála után jóval később, 300 körül állitották össze a mai formára).
Pl. Nem csak négy evangélium van, de csak négyet szentesitettek. Pl.: Az Ó szövetség protestáns forditásaiban 7 könyvvel kevesebb szerepel, mint a katolikus forditásban.
Emberek döntöttek mely rész kedvező az egyházuk számára. Elég, ha csak a katolikus egyház által tanitott Tizparancsot és a Biblia tizparancsát összevetjük, ami nem felelt meg, azt kihagyták. Ez ugyan, csak a tizparancs, de hasonló emberek döntöttek az irások szentsége mellett.
Nem gondolom, hogy elvetendő lenne a lélekvándorlás, még a keresztények számára sem, csak egyes embereknek jobb, ha megmondják mit higgyen, akkor ez is ki van pipálva (szomorú, de igaz).

- Govinda
Govinda
2008-07-15 22:06:09

Peter:

köszönöm írásod.
megkeresnél e-mailen?

govinda@civilradio.h

köszönöm

- maríka
maríka
2008-07-30 08:58:59

reinkarnácio nem létezik mert illés meg se halt. ugyanis tűzes szekéren jöttek le érte a menyből,és élve vitték fől oda.ennél fogva nem születhetett ujra.A másik, keresztelő János maga jelenti kí,hogy ő nem Jézus és nem is illés.Akkor miről beszélünk?Egyébként meg ha ez igaz volna Jézus megváltásának nem lenne semmi értelme.

- Peter
Peter
2008-08-08 11:45:56

Kedves Marika,
Keresztelő Jánosról Máté evangéliumában, Jézus maga mondja, hogy Kreszetlő János Illés, akinek el kellett jönnie. (feltételezem, Jézus szavát nem vonjuk kétségbe.)
Mind emellett azt olvassuk Lukácsnál, hogy Keresztelő jános születését Gábor angyal hírül adja szüleinek. Sőt, Malakiás azt mondja, elküldöm angyalomat, hogy elkészítse előttem az utat.
Ha Jézus azt mondja, hogy János = Illés, valamint a malakiási szöveg szerint egy angyal, azaz lélek és megszületik mint csecsemő, akkor viszont valamiféle lélekvándorlásnak csak kell lennie. Jézus áldozatát a lélekvándorlás léte egy cseppet sem csorbítja, annál inkább a Krisztus áldozatával a lélekvándorlás elveszti jelentőségét, lehet hogy van, de a Jézusban hívőket ez már nem érinti, hisz aki hisz Krisztusban, azt nem engedi elveszni Isten, ha van is lélekvándorlás, az állhatatosak Krisztus országába kerülnek.
(u.i.: Az, hogy a biblia nem ír, a lélekvándorlásról az még nem bizonyít semmit. Gondoljunk csak arra, hogy a Bibliában Isten neve sok helyen szerepelt, de a szövegekből kiszedték, illetve átírták, pl. Adonájra; ennek jó oka volt, hisz amikor a Tórát olvasták, ha az Isten neve le volt írva a szövegben akaratlanul is kiolvashatták az emberek, így viszont bűnt követtek el. Ha isten nevét át lehetett írni a tórai szövegekben, mert a szükség úgy kívánta, mennyivel inkább lehetett a lélekvándorlást kitörölni a szövegekből?)

- marika
marika
2008-08-11 09:49:32

kedves Péter lehet hogy igazad van de lehet hogy nincs.Azt hiszem pontos választ erre csak akkor kapunk,ha már mi is odaát leszünk. de én azt hiszem hogy az igaz hívő embereknek csak Jézusra van szükségük. az üdvösségünhöz ő kell hiszen ő az egyetlen út Atyához.

- Peter
Peter
2008-08-11 14:37:37

Kedves Marika,
én nem is vitatom, hogy Krisztusra van szükségünk, mint egyetlen útra.
Én csak azt gondolom, hogy a lélekvándorlás lehetősége Isten "nagyvonalúságát" mutatja. Isten nem személyválogató, mindenkit elfogad, és igazságos ebben talán egyetértünk; ha ez igy van, mondd miért van hogy az egyik ember jó létben, egészségben éli életét, jó és boldog családi háttérrel; a másik ember pedig elveszti anyját a születése közben és a testvérét is, apjával él aki menet közben komoly betegséget szerez. Ez igazságos, hogy a születésednél bélyeget kapsz? hogy állitólag tiszta lappal indulsz, mégis kapsz egy jókora pofont? Igy nem látom igazságosnak Istent, és nem is tudom elfogadni igy. Viszont ha azt hiszem, hogy korábbi életem bűnei miatt kapok jelen életemben büntetést, de segitő kezet is akkor Isten már igazságos és nem személy válogató. Én gyakorló keresztyén vagyok, és az, hogy úgy gondolom, van lélekvándorlás,közelebb vitt Krisztushoz, Istenhez. Nem azzal kezdem az imáimat, hogy Uram, magyarázd meg miért velem toltál ki ennyire...? (a második ember példája a sajátom....)

- Peter
Peter
2008-08-12 07:08:58

Eszembe jutott még néhány gondolat.
A vakonszületett története, akiről az apostolok azt kérdik, ki vétkezett t.i., hogy vakon kellett születnie, a szülei-e vagy ő maga. És ezen a kérdésen se az apostolok, se Jézus nem rőkönyödik meg. Hogy vétkezhetett volna az újonnan született vak? Talán Isten látta, hogy majd életében bűnös lesz, ezért előre megbüntette, hisz majd úgyis megérdemli? Nem gondolom. Itt a lélekvándorlásra lehet gondolni. De maga a kérdés senkit sem zavart, ami azt jelenti, hogy akkor az emberek a lélekvándorlást elfogadták. És tény a zsidóság hitt a lélekvándorlásban.
Más; furcsa számomra, hogy emberek mennyire nem képesek elfogadni a lélekvándorlást mondván nincs Bibliai alapja (és itt most nem azt kívánom, hogy emberek milliói változtassák meg felfogásukat, hanem csak azt, hogy gondolkodjanak, ne csak rögtön rávágják, "na ez hülyeség"). Nincs Bibliai alapja? OK, de mondjátok meg nekem, akkor miért van az, hogy akik biblai alapon nyugvó egyházhoz tartoznak, mégis hisznek olyat amelynek semmilyen bibliai eredete nincs, pl: Mária szeplőtelen fogantatása, tisztítótűz létezése, pápai tévedhetetlenség, egyházi hierarchia stb. Ezekre tényleg nincs Bibliai megyarázat, és emberek milliói hiszik, hogy bibliai eredetű tételek, miért, mert az egyház ezt tanítja, persze hamisan.

- marika
marika
2008-08-14 09:53:21

kedves Péter énis egy gyakorló keresztény vagyok, és ráadásúl katolikus. Régebben énis hittem ezeket a hamis tanitásokat mert, nem volt bibliám. de néhány éve vettem egyet azota csakis azt hiszem el amit Jézus tanít.mert bizony én ís rájöttem hogy az egyházak nem mindíg azt tanítják ami az igazság.Arra akarok ezzel célozni hogy ezek az emberek nagyrésze tudatlan ezért lehet velük bármit el hitetni.Az írásodból azt veszem ki hogy neked is kijutott már az élet vharaibol.A bélyeget én is megkaptam születésemkor,köldök sérvel születtem amit rögtön műteni is kellett és ez kihatott az egész eddigi életmre,28 éves koromra 5 életmntő műtéten voltam túl.Nekem erről inkább az jut eszembe amikor Isten az ó szővetségben számtalanszor elmondja hogy a fiakat bünteti meg az atyák bűne miatt. talán ősatyáink miatt szenvedünk mi,de én hiszem,hogy a mi áldozatunkal Isten szive meg enyhűl és véget ér a szenvedésünk.imádkozni fogok érted is és magamért is hogy megismerhessük az igazságot.Áldjon meg az Istten.

- kacsaticsi
kacsaticsi
2008-09-25 10:34:16

A parancsolatnak vége pedig a tiszta szívből, jó lelkiismeretből és igaz hitből való szeretet.
Oda küld áldást Isten ahol egységben vannak az atyafiak.
én nem régóta vagyok keresztény de tanácsolni szeretném hogy figyeljetek az Úr szavára és keresétek Őt, nem az írásokban van a mi örök életünk és nem az okoskodásokban (ez nekem szól előszőr)hanem a Jézus Krisztusban való hitből. mindazonáltal minden egyes szó fontos e bibliában mert ez a mi eledelünk.Ha ezeket az Írásokat tanulmányozzuk ekkor először el kell hinni hogy az egész Jézus Krisztusról szól és a világ megmentéséről.Minden más hozzáállás nem ér semmit, söt inkább kárt okoz. Nagy harcunk van ebben a világban. Sok mindent mondanak az emberek.De az Úrtól a fiuság szellemét kaptuk és én kívánom testvéreim ,hogy szeretet által munkálkodó hit legyen bennetek.Isten Áldása legyen az életeteken.

- ELION
ELION
2008-10-17 16:24:18

A halál után a vegetatív lélek,a nephes/tudat-mag/ lenn marad a földön,a szub-lunáris világban,vagyis itt a hold alatti étherikus síkokat megelőző asztrális dimenziókban,és új testet keres magának.A KERESEÉS PERSZE ITT EGY KARMIKUS -SPIRITUÁLIS MECHANIZMUS EREDMÉNYE,Tibeti szerzetesek ezt úgy mondanák hogy karmkus viharok sodorják a lelket a bardóban egy újabb megtestesülés felé.A régi misztikus zsidó kabbalista tanok is hírdetik a lélek-tisztulás folyamatát,ami a girgulo-n keresztül történik.CSak egy példa itt szemléltetésül:ADAM neve rejti kiben fog megtestesülni szelleme,először M,mint Mózes,majd később mint D,mint David Izrael első királya.Jézus mint új ADAM pedig szintén magán hordozta Mózes és Dávid szellemét,pap-királyi minőségben.

- menetke
menetke
2009-01-03 13:54:43

Sziasztok!
Én nem vagyok elég felkészült, hogy ehhez az eszmecseréhez (szándékosan nem "vitát" írtam)érdemben hozzászóljak. Csak személyes tapasztalataim tudom leírni, hátha érdekel valakit.
Világnézetem egészen a közelmúltig eléggé kaotikus volt, össze-vissza kavarogtak a fejemben az itt-ott olvasott magyarázatok, értelmezések, filozófiák. Nagyon vágytam valamire, amitől rend lesz bennem, s amivel értelmezni tudom a világ dolgait, nemcsak sodródva megélni a napokat egymás után. Egy "kikötésem" volt, az "eszmének" logikusnak és következetesnek kell lennie. Úgy tűnt, hogy a "kettőt egyben" nem kaphatom meg, míg a kezembe nem került a Bhagavad-Gíta fordítása. Ezek a védikus szent írások kb. 5000 évesek, mégis töretlen gondolati egységben maradtak fenn napjainkig. ("E legfelsőbb tudomány ily módon, a tanítványi láncon keresztül szállt alá...")
A Gíta segítségével sokkal nyitottabb és elfogadóbb lettem más vallási megközelítések, így pl. a kereszténység felé is. A Bibliából az elmúlt évezredekben elszenvedett - sokszor a hatalmi érdekeket kiszolgáló - "korrektúrázások" következtében ill. már korábban, a szerkesztésekor a bekerülő szövegrészek kiválogatása idején, lényeges információk vesztek el, s ezek miatt számomra a hitelessége megkérdőjelezhető volt. Most viszont sokkal inkább el tudom fogadni, mert a Gítának köszönhetően van egy rendezettebb világképem, amiben a saját helyzetem is sokkal nyilvánvalóbb.
Mindezzel csak azt szerettem volna mondani, hogy a tudás több úton érkezett, s az információk az azóta eltelt hosszú idő alatt részben torzulhattak és akár el is veszhettek, ezért lehet fontos, hogy több forrást is igénybe vegyünk a tanítások ésszel-szívvel való megértéséhez.

- menetke
menetke
2009-01-03 14:03:28

Még csak annyit, hogy itt (is) szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy 2008-ban Magyarországon az anyanyelvemen olvashassam az 5000 éves védikus írásokat.

- Fénylény
Fénylény
2009-01-24 17:09:45

Üdv mindenkinek.

Nem él a Földön olyan ember aki nem lélekvándor volna. Kivétel nélkül mindenki vándorol, Szellemvilágból testbe és viszont. A Földi inkarnálódáskor törlődnek a szellemvilában átélt élmények. Az újszülött emlékszik ugyan 2-3 éves korig Istenre. Az 1997 után születteknél ez az idő 9-10 év, és gyakran máe csak halványul. Az indigó- kristály gyermekek végig nyitottak maradnak Istenről és így fejlődnek felnőtté.


Üdv F.L.

- Govinda
Govinda
2009-01-26 08:52:39

Sok olyan ember él ezen a bolygón, akik mentesek a lélekvándorlás folyamatától, és soha nem voltak az anyagi energia befolyása alatt.
A tiszta lelkek önként szállnak alá a lelki sikról, hogy segítségére legyenek az itteni szenvedő lelkeknek.
Ők nem oolyanok, mint akik a börtönbe mennek valami munka céljából.
A börtön falain belül vannak, de nem tartoznák rájuk azok a törvények és szabályok, amik tartoznak a börtönben lakókra.

- Chana
Chana
2009-03-07 12:17:44

Tulajdonkeppen egy nagy minden vallas felett allo boelcsessegnek latom a Vedakat, a Biblia, az Oszoevetseguenk inkabb egy szuekebb csoportnak adott magyarazot, utmutatas es "anyakoenyv", kevesebb sulyt fektetett az azt ado Tanito a globalis ismeretekre, a Mindenseg muekoedeseroel nemigen esik szo, mivel inkabb a mindennapi viselkedesi - egy eletre szolo - dolgokra fektette Isten a hangsulyt benne. Egyebkent ha hiszuenk a lelekvandorlast, akkor azt is kell elfogadnunk, hogy mindenkinek (akar atmenetileg) az a dolga azt hinni es cselekedni, ahol eppen van ill. mindenki uton van karmaja szerint es minden ebben tananyag ill. taneszkoez. A valodi Igazsagot csak Isten (es az Eg Urai) ismernek, nekuenk meg - kinek-kinek karmaja, foeldi elinteznivaloja szerint -
Tanigazsagokat adnak az Egiek, mindig azt ami tanittatasunk, utunk es lelkuenk milyensege szerint "jar nekuenk"
Mas-mas tan es tanintezet, tanar jar a csecsemoenek, mas az egyetemistanak, mas annak aki szakacsnak, mas annak aki orvosnak keszuel stb. (persze igy jelkepesen) Legyuenk toleransak egymassal szemben es segitsuek egymast felfele jutni jo lelki minoesegben

- Isty2005
Isty2005
2010-11-04 15:26:04

Hare Krisna!
Hódolat dicsőés Prabhupádnak! ISKCON guruknak, mindenkinek!:)

Örülök neki, hogy vannak itt is Bhakták, akik prédikálnak :)

Üdv Marika!

Lehet nekem is egy kérdésem hozzád?


Ezt hogy kell érteni?



"Hogy a lelkek földi megtestesüléseik különböző szintjein jók és rosszak egyaránt voltak, benne foglaltatik a Rómabeliekhez írt levélben (9 :11-14 ): "Mert mikor még meg sem születtek, sem semmi jót, vagy gonoszt nem cselekedtek... megmondatott néki (Rebekkának), hogy a nagyobbik szolgál a kisebbiknek. Miképen meg van írva: Jákóbot szerettem, Ézsaut pedig gyűlöltem. Mit mondunk tehát? Vajjon nem igazságtalanság-é ez az Istentől? Távol legyen!"

Ha nincs igazságtalanság Istentől, akkor vajon miért tanúsít olyan istentelen elfogultságot, hogy ok nélkül szereti Jákobot és ugyancsak ok nélkül gyűlöli Ézsaut? Ugyan mikor volt alkalmuk a teremtésük előtt ilyen eltérő természetet választani? Ha egyenesen a Teremtőtől kerültek Rebekka méhébe, akkor Ézsau hol másutt követhette el bűneit, ha nem a Mennyben? Ha így történt, vajon miért nem űzetett ki a többi bukott angyallal együtt egyenest a pokolba? Valószínűbbnek látszik, hogy a Földön, halandó testben tanult meg vétkezni, és öccse szolgájaként való visszatérése a törlesztéshez tartozott. "


Számomra ez az előző élet karmájára utal, hiszen mi határozná meg egy 1-2 éves érdeklődési körét (amikor még semmit sem tult abban az életében) de ő mégis jobban vonzódik valamihez, ls valamit már eleve nem szeret. Ez nem ösztön. Ez az előző életekből "hozott" dolgok. Ha nem lenne előző életből hozott dolgok, mindenki ugyanolyan lenne, ugyanúgy viselkedne stb. De nem így van :)


vagy ez:

Ezt hogy kell érteni?

A téma Jób könyvében megint csak felbukkan (1 :20-21 ): "Akkor felkele Jób, megszaggatá köntösét, megberetválá a fejét, és a földre esék és leborula. És monda: Mezítelen jöttem ki az én anyámnak méhéből és mezítelen térek oda vissza."


Vagy ez?


A lélek reinkarnációjának gondolata ugyanilyen ismerős lehetett Heródes számára is, mert Lukács Evangéliumában ezt olvashatjuk (9 :7-8 ): "Meghallá pedig Heródes... mindazokat , amik ő (Jézus) általa történtek: és zavarban volt, mivelhogy némelyek azt mondák, hogy János támadt fel a halálból; Némelyek pedig, hogy Illyés jelent meg; mások meg, hogy a régi próféták közül támadt fel valamelyik. És monda Heródes: Jánosnak én vettem fejét: kicsoda hát ez, aki felől én ilyen dolgokat hallok? És igyekezik vala őt látni."


Vagy?


S a fentiek fényében mit kezdjünk az alábbi, János Evangéliumából származó részlettel (9 :1-3 )? "És a mint (Jézus) eltávozék, láta egy embert, ki születésétől fogva vak vala. És kérdezék őt a tanítványai, mondván: Mester, ki vétkezett, ez-é, vagy ennek szülei, hogy vakon született? Felele Jézus: Sem ez nem vétkezett, sem ennek szülei; hanem hogy nyilvánvalókká legyenek benne Isten dolgai."


vagy



Az alábbi figyelmeztetések például erősebbé és logikusabbá válnak általa: "Ha valaki fogságba visz mást, ő is fogságba megy; ha valaki fegyverrel öl, fegyverrel kell annak megöletni." (Jelenések Könyve, 13 :10 )

" A mint cselekedtél, úgy cselekesznek veled; a mit te fizettél, visszaszáll fejedre." (Abdiás próféta könyve, 1:15)

Merthogyha ez a karmát akarja valamilyen szinten sugallni, akkor egyértelművé válik:

Nem csak az a reinkarnáció, hogy most élek, később meghalok, és új testet kapok (ez is az) DE ami talán még kézellfoghatób az az amikor az ember felnő:

Először baba, kisgyerek, serdülő, majd agg... Mind mind más testen belül zajlik, a személy viszont ugyan az marad.

Tehát a lélek mindig is lélekvándorol "ugyanabban" a testben. Ami változik.

Ezt valaki megcáfolná? Könyörgöm :)

Góra

- Isty2005
Isty2005
2010-11-04 15:43:45

Jó olvasgatást mindenkinek! :)

http://web-hang.hu/cikkek/reinkarnacio.html

(Dombi Ferenc)



Ő sokan tud mesélni, az tuti erről a témáról

Mivel szaktekintély a vallásügyekben, vele lehet vitatkozni:)

Üdv

- Isty2005
Isty2005
2010-11-04 15:55:08

"Egyébként meg ha ez igaz volna Jézus megváltásának nem lenne semmi értelme."

Én szerintem értem amit mondasz, de gondoljuk végig :

Mivel Ádám és Éva bűnösök voltak, mi is azok vagyunk így aztán elevel nincs nagy esélyünk, VISZONT eljött Jézus aki meghalt értünk.
Most akkor eleve bűnösek vagyunk, vagy már nem?

A másik, a csecsemők ha meghalnak hova jutnak?

Mert Jézus azt mondja, csak az fog eljutni Isten országába aki meghódol előtte. De a csecsemő nem hódolt meg előtte. Viszont mivel bűntelen a pokolba se kée kerülnie.
Akárhányszor megkérdezem ezt egy paptól mindenki mást válaszol:

Bhagavad Gíta 2.41

"Akik ezt az utat járják, szilárdak elhatározásukban, és csa kegyetlen céljuk van. Óh, kuruk szeretett gyermeke, a határozatlanok szétszórt értelműek."


Pont ideillik nem ? :)

A másik, meg igen, Jézus kegyéből fel lehet szabadulni, vagy a te szavaiddal élve, megvált minket ő, (ha meghódolunk neki) DE mivel ott a szabad akarat, és ha valaki "le akar esni" akkor ő nem gátol meg.
Ez az isteni szeretet, hogy nem kényszeríti rá magát másra, hanem hagyja hogy tanulj a saját hibádból (akár többször) Miért ne?

vagy ez másik kérdés.

Tételezzük fel, valaki nem élt vallá soséletet egyántalán, és meghal, és ugye a pokol vár rá.
De ha ő a pokolban van, és (márcsak a sok szenvedés végett is) de elkezd hinni Istenben, Jézusban akkor nem térhet vissza a mennybe? Akármekkora hittel, odaadással, és szeretet van a szívében? Hogy korlátozhatom le én Istent , vagy Jézust, hogy megmondom, nem teheti ő meg azt, hogy a pokolból a lelkeket felszabadítsa, vagy szabad akaratukból odaengedje őket?
Sehogy.

Egyébként ha nincs reinkarnáció, akkor pokol se, se mennyi. Hiszen valahol újra kell születnem vagy a mennybe, vagy a pokolba.
Ismétlem: Újraszületni :)
Reinkarnálüdni , valahova máshova.

Persze, ha a mennybe élvezek, de én még (bármi oknál kifolyólag) a pokolba vágyok, Isten annyira "kegyes" hogy hozzájárul a vágyam beteljesítéséhez.
Legyen az ok a prédikálás (Isten tudaot)
Hiszen Isten országába mindenki tudatos Istenről, ott kinek prédikálnál?
Csak ott lehet prédikálni, ahol nem is merik a fenségét Istennek :)

De több oka is lehet :

Mondjuk, hogy a menyországba és nem úgy viselkedem, ahogy az illő mondjuk. Tudatlanságom, büszkeségem, hamis -egóm miatt, és akkor nem fogják eltűrni azt...

Vissza dobnak, (csapó kettő) :)

Üdv

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?

Rólam

"Éppen elég dolog van a világban, hogy kielégítse mindenkinek a szükségletét, de ahhoz már nem elég, hogy kielégítse a kapzsiságukat is." Sok-sok évvel ezelött úgy döntöttem, nem kivánom növelni a kapzsik táborát. Megismegkedtem egy távoli világ kultúrájával, életével és életszemléletével, s megragadott. Ezt szeretném közkincsé tenni, javára mindenkinek. Másik blogom >>

Archívum

Blogroll

  • Nincsenek kedvenc blogok

Kedvenc szerzők

Blogom címkéi



http://rss.govinda.blogter.hu/